Coaching
Ce inseamna coaching?
Coaching-ul reprezinta o abordare contemporana pentru imbunatatirea semnificativa a performantelor personale si profesionale, a carui eficacitate a devenit vizibila in ultimele decenii atat in plan international, cat si in Romania.
Coachingul este un parteneriat de invatare, o conversatie in care clientul devine capabil sa acceseze resursele sale personale si sa creasca increderea ca devine constient, are mai multa claritate si intelege mai bine ce este pozitiv si posibil pentru el in abirdarea diferitelor situatii cu care se confrunta sau pentru care se pregateste….
Coaching este “un parteneriat cu clientul, intr-un proces creativ, care provoaca gandirea si care il inspira pe acesta sa isi maximizeze potentialul personal si profesional […]” (definitie ICF – International Coach Federation).
- Empatie
- Grija reala fata de client
- Deschidere
- Onestitate
- Ascultare activa
- Profesionalism
- Confidentialitate
Programe dedicate
Avem o echipa de 6-8 coach-i cu minim 6 ani de experienta, toti fiind certificati si acreditati in programe internationale,
cu minim 500 de ore de coaching fiecare.
Coaching executiv
Felul in care insotim de obicei se structureaza in 6-10 sesiuni de coaching, pe parcursul unui an, sesiuni de 45 min/ 1 ora/1,5 ore de coaching, un parcurs de cca 9-10 ore cu fiecare dintre clientii nostri lideri, nivel de top sau middle management.
Coaching pentru dezvoltarea leadershipului -rol nou
6-10 sesiuni de coaching, 1 ora SAU 1,5 ore, cand clientul schimba rolul, este promovat, schimba echipa sau are nevoie de maturitate. Clientul este un talent ce va fi dezvoltat, in planificarea succesiunii sau in primul an dupa ce a fost promovat.
Suport coaching – rezilienta, adaptarea la schimbari
Cand clientul este sub presiune, burnout, exista schimbari importante in procese, obiective si roluri, principalul obiectiv al procesului de coaching este construirea rezilientei si sprijinirea persoanei emotional si mental pentru a trece prin schimbari.
Coaching de echipa
O echipa trece printr-un proces de diagnostic comun, stabilind obiective de dezvoltare si progresand impreuna pe parcursul a 6-8 luni pentru a obtine o mai buna aliniere, clarificare in privinta aplicarii, strategiilor, proceselor si relatiilor.
Care sunt indicatorii de rezultat intr-un proces de coaching?
Intr-un proces de coaching se urmareste imbunatatirea gradului de motivatie si de încredere in sine al coachee-ului in a-si atinge rezultate dorite. Constientizandu-si resursele, acesta isi va dezvolta abilitatile de autoevaluare, devenind mai responsabil in privinta procesului si a rezultatelor in sine.
Toate, la pachet cu un plus de autonomie, resimtita la nivel de capacitate decizionala, in care coachee-ul va putea trasa singur directii de actiune ce se inscriu nu doar in traiectoria de atingere a unor obiective temporare, ci a unui plan de leadership personal.
De unde deriva termenul ?
Denumirea de coaching vine din sport si se refera in esenta la antrenarea pentru performanta, cu mentiunea ca in sport coaching-ul se bazeaza pe o directionare clara asupra metodelor practice de crestere a performantei si o monitorizare atenta a rezultatelor, pentru o ajustare pozitiva.
In business si in dezvoltarea de leadership, focusul nu este pe a directiona, ci pe a inspira printr-o interogare reflexiva. Mai precis, se concentreaza pe rolul de a ajuta individul sa-si exploreze propriile resurse interioare pentru a atinge noi performante sau pentru a produce schimbari de paradigma mentala, relationala sau operationala.
Relatia dintre coach si coachee (cel antrenat) se stabileste pe baza unui contract care mentioneaza clar scopul, obiectivele, durata, frecventa si confidentialitatea.
Este esential ca aceasta relatie sa se bazeze pe incredere, elementul cheie pentru discutiile exploratorii, intrebarile provocatoare si momentele de reflectie, specifice conversatiilor de coaching.
Coach-ul nu ofera sfaturi sau solutii, ci doar directioneaza prin intrebari puternice, de explorare sau de reflectie, ajutand coachee-ul sa isi gaseasca singur solutiile si oportunitatile ascunse in obstacolele intalnite in calea obiectivelor sale.
In afara de incredere, premisele pozitive ale unui proces de coaching de succes pe care un coach trebuie sa le indeplineasca sunt:
CUM?
Coaching individual
Abordarea noastra este holistica: acopera atat dezvoltarea ca persoana – rezilienta, mindset, incredere, scop si valori personale cat si dezvoltarea profesionala – performanta mai bune, empowerment, relatii interpersonale, maturizare in rol de leader, intelegerea organizatiei si a sistemului in care activeaza.
Procesul de coaching sprijina dezvoltarea leadershipului, formal sau informal, in diverse contexte:
• Procese de schimbare: Schimbari de rol, schimbari strategice care necesita abordari sau mentalitati diferite, gasirea si dezvoltarea unor noi metode, consolidarea echipei, cresterea gradului de constientizare si sporirea impactului etc.
• Partener strategic: Actionand ca un partener de dialog pentru clarificarea viziunii, revizuirea valorilor si presupunerilor importante legate de rol, echipa si organizatie.
• Dezvoltarea abilitatilor de leadership: Rezilienta, capacitate emotionala, influenta, eficienta in decizie, flexibilitate interpersonala etc.
Fiecare client inclus in program isi va defini obiectivele individuale de dezvoltare prin coaching, in conformitate cu directiile identificate pentru dezvoltare. Acestea vor porni de la recomandarile superiorului direct, provocarile percepute personal.
Profilul individual, daca se decide ca este necesar sa se masoare anumite competente, este recomandat sa se utilizeze un instrument de tip 360°.
Pe baza obiectivelor de dezvoltare, coach-ul poate propune un profil individual sau un profil 360°.
Pentru stabilirea obiectivelor individuale de dezvoltare, clientul si superiorul sau sunt invitati impreuna la o intalnire scurta, de 30 de minute, pentru a conveni cum poate fi utilizat optim procesul de coaching.
Exemple includ:
• Pregatirea pentru provocari
• Constientizarea si cresterea increderii in anumite abilitati
• Depasirea barierelor in relatii
• Clarificarea unei viziuni pentru viitor si stabilirea de obiective aliniate cu cele ale organizatiei
• Dezvoltarea sau modificarea comportamentelor
• Definirea stilului de leadership
• Clarificarea rolului
Coaching de echipa
In coaching-ul de echipa procesul incepe prin setarea cadrului, a confidentialitatii si contractarea propriu-zisa, adica discutarea obiectivelor decidentului care a solicitat procesul de coaching si ale managerului echipei, pentru o buna aliniere la obiectivele echipei si a ale companiei.
Urmeaza DIAGNOZA , care sa seteze punctul zero in raport de scopul propus si un nivel initial ale unor abilitati-cheie pentru atingerea obiectivelor stabilite.
Al 3-lea pas este recontractarea, care integreaza rezultatele diagnozei care evidentiaza noi aspecte de luat in calcul in procesuld e coaching de echipa.
Procesul de coaching efectiv incepe cu sesiuni de grup si 1-1, in functie de obiectivele comune si obiectivele individuale, care converg catre scopurile de echipa.
Eficienta procesului se masoara secvential dupa aceste sesiuni prin actiuni concrete, care ajuta la punerea in practica a tuturor aspectelor teoretice discutate.
Reflectia si invatarea bazate pe experienta nou formata ajuta la consolidarea unor abilitati necesare in procesul de coaching privind obiectivele sale si intelegerea profunda a aspectelor ce trebuiau ajustate, pentru optimizarea proceselor.
In consecinta, se formeaza noi comportamente, noi obiceiuri, noi principii, un nou mindset si obiective atinse.
Se evalueaza intreg procesul de coaching si se discuta concluzii privind rezultatele obtinute.